رشته علوم تربیتی

رشته علوم تربیتی گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش

با توجه به نظام آموزشی جدید منطبق با اهداف دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت رشته علوم تربیتی گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش را در سطح کارشناسی ارشد لازم دانسته و اميد مي رود که فارغ التحصيلان اين رشته در امر تدريس و پژوهش در زمينه تاريخي اجتماعي و فلسفي آموزش اهتمام ورزند.

۱-تعریف

دوره کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دوره ای است که با موضوع و محتوای برنامه مشخص می گردد. اين دوره مجموعه اي از دروس عمومي ، اصلي و تخصصي و سمينار و پايان نامه ارائه مي گردد.

۲- اهداف

۱-۲- تربیت متخصصان آموزش مبانی تاریخی اجتماعی و فلسفي تعليم و تربيت در سطوح مختلف آموزش و پرورش .
۲-۲- تربیت متخصصانی که توانائی تحقیق در بعد اجتماعی تاريخي و فلسفي تربيت و تعليم و تربيت اسلامي را دارا باشند.
۳-۲- آشنائی با نظریه های تربیتی ، مکاتب فلسفي و شناسائي فلسفه تربيتي اسلام.
۴-۲- شناخت اصول و مفاهیم اساسی در زمینه برنامه ریزی آموزشي.

۳- توانایی

– عهده دار شدن مسئولیت تدوین مبانی تاریخی و اجتماعي و فلسفي تعليم و تربيت در آموزش و پرورش.
– توانائی تحقیق در زمینه تاریخی و فلسفي در زمينه تعليم و تربيت اسلامي.
– آماده ساختن دانشجویان برای ادامه تحصیل در سطح بالاتر.
-توانائی تحلیل نظریات تربیتی و استفاده کاربردي فلسفه اسلامي براي بنيانگذاري اهداف آموزش و پرورش.
– شناخت اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی آموزشی و مديريت آموزشي.

۴- ضرورت و اهمیت

ضرورت و اهمیت رشته تاریخ و فلسفه با توجه به اهداف آموزش و پرورش تعیین می گردد.

رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی

مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالییک رشته میان رشته ایست که تلفیقی از رشته های روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه، مدیریت، آمار، زبان و مشاوره است.هدف از این رشته تربیت متخصصانی در زمینه فراهم ساختن فرصت‌های یادگیری هر چه بیشتر برای گروه‌های علاقه‌مند به یادگیری است . این متخصصان در زمینه مدیریت بر برنامه های آموزشی (نظیر برنامه های درسی آموزش و پرورش) به منظور ایجاد تغییرات مطلوب و یا اصلاحات مورد نیاز در این برنامه ها و ارزیابی میزان تحقق اهداف تلاش خواهند کرد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و استخدام به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم تربیتی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

رشته برنامه ریزی آموزشی

«برنامه ریزی آموزشی فرآیندی است که طی آن جایگاه دانش آموز را در هر لحظه از مسیر آموزش نشان می دهد.»
برنامه ریزی آموزشی، فرآیندی است که یاددهی را منظم تر میسازد. کارشناسان و طراحان آموزشی، تحقیقات زیادی در مورد چگونگی یادگیری دانش آموزان انجام داده اند. به علاوه بهترین روش ها را برای سازماندهی و ارائه اطلاعات به منظور به حداکثر رساندن یادگیری اثر بخش مطالعه کرده اند.
به عنوان مثال: افراد سبک های یادگیری متفاوتی دارند؛

استفاده از روش های آموزشی مختلف مؤثرتر از یک روش به تنهایی است؛ و یا آموزش به صورت مشارکتی مؤثرتر از سخنرانی است. این موارد و نکات دیگر در مورد آموزش می تواند به ما در برنامه ریزی آموزشی کمک کند.در ضمن برنامه ریزی هم، باید تغییرات لازم برای بهبود شرایط شناسایی و توصیف گردند و دانش، نگرش و مهارت هایی که دانش آموزان به آنها نیاز دارند مشخص گردد تا شرایط را تغییر داده و اصلاح کنند.

رشته مدیریت آموزشی

مدیریت آموزشی نوعی از مدیریت است که در مراکز آموزشی به صورت مجازی برگزار میشود. مدیریت در مفهوم کلی و عام، از دیدگاه‌های متفاوتی تعریف شده است. به عبارتی، مدیر هماهنگ‌ کننده و کنترل‌کننده فعالیت‌های دسته‌جمعی برای رسیدن به هدف مطلوب سازمان با حداکثر کارآیی است.در تعریف جامع، مدیریت را هماهنگی منابع انسانی و مادی در جهت تحقق هدف‌های سازمانی گفته‌اند.

می‌توان گفت مدیریت، فعالیتی است منظم، در جهت تحقق اهداف معین که از طریق ایجاد روابط میان منابع موجود، انجام دادن کار با مشارکت افراد دیگر و شرکت فعال در تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.به‌بیان‌دیگر، منظور اصلی مدیریت در هر سازمانی، هماهنگ‌سازی کوشش‌های افراد و استفاده از منابع دیگر برای تحقق هدف‌های سازمان است. در مؤسسات آموزشی این اهداف مربوط به امور آموزش‌ و پرورش و پیشبرد یادگیری و وظیفه مدیریت آموزشی است و امروزه از ابزار های بروزی مانند نرم افزار آموزش مجازی LMS ال ام اس بهره میبرند.

رشته تکنولوژی آموزشی

« مجموعه ای از معلومات ناشی از کاربرد علوم آموزشی و فراگیری در دنیای حقیقی کلاس درس، همراه با ابزارها و روشهایی که کاربرد علوم گفته شده در بالا را تسهیل می کند…»
علاوه بر تعریف فوق، از تکنولوژی آموزشی تعریفهای دیگری نیز شده است. تعریف زیر را که از سایر تعریفها جامع تر است، برای آگاهی آن دسته از علاقه مندان که به تازگی با مفهوم تکنولوژی آموزشی آشنا شده اند، انتخاب کرده ایم:
« تکنولوژی آموزشی عبارت است از روش سیستماتیک طراحی، اجرای و ارزشیابی کل فرایند تدریس و یادگیری که براساس هدفهای معین و یا بهره گیری از یافته های روان شناسی یادگیری و علم ارتباطات و به کارگیری منابع مختلف- اعم از انسانی وغیر انسانی- به منظور آموزش مؤثرتر تنظیم واجرا می شود. »

مشاوره پایان نامه ارشد و دکتری دپارتمان علوم تربیتی

از مهمترین مزایای موسسه “رایان پژوهان پارسه”، ارتباط مستقیم دانشجو با محقق است. بر خلاف کلیه موسسات فعال در زمینه مشاوره و آموزش پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، این موسسه دانشجوی محترم را به صورت مستقیم به استاد متصل می نماید. کلیه سوالات دانشجویان بدون واسطه موسسه و در هر ساعتی از شبانه روز توسط محققین دپارتمان علوم تربیتی از برترین دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاههای کشور، پاسخ داده می شود.
انجام پایان نامه و طرح تحقیق دوره کارشناسی ارشد و دکتری امری زمانبر و بسیار مهم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دپارتمان علوم تربیتی می باشد. برای بسیاری از دانشجویان و اساتید دپارتمان علوم تربیتی ، ارائه موضوعات در این سطح همواره چالش بر انگیز است. دپارتمان علوم تربیتیی یکی از دپارتمان های مهم تکنولوژی است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است. از این رو دپارتمان پژوهشی علوم تربیتی تکنولوژی “رایان پژوهان پارسه” با به کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

مراحل مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت در دپارتمان پژوهشی رایان پژوهان پارسه:

دپارتمان پژوهشی “رایان پژوهان پارسه” فعال در زمینه مشاوره انجام پایان نامه و پایان نامه کارشناسی ارشد دکتری در تمامی دپارتمان ها و گرایش ها مفتخر است اکنون با همکاری بسیاری از اساتید و دانشجویان فارغ التحصیلان دپارتمان مهندسی علوم تربیتی به مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی بپردازد.

مراحل انجام مشاوره توسط این موسسه به شرح ذیل می باشد:

۱- مشاوره تلفنی، ایمیل، واتساپ و تلگرام (رایگان)
۲- پیشنهاد موضوع جدید و به روز برای انجام پایان نامه (رایگان)
۳- جستجو مقالات برای انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشدعلوم تربیتی
۴- مشاوره نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشدعلوم تربیتی بصورت بخش به بخش۵- آموزش تهیه فصل ۱و۲ و تایید توسط استاد
۶- آموزش تهیه فصل سوم (تشریح روش پیشنهادی) و تایید توسط استاد
۷- راهنمایی و تشریح مراحل روش پیشنهادی رساله کارشناسی ارشدعلوم تربیتی
۸- شبیه سازی روش پیشنهادی مطابق با فصل سوم پایان نامه و آنالیز نتایج
۹- مستندسازی نتایج بدست آمده از شبیه سازی روش پیشنهادی و مقایسه با سایر روشها
۱۰- مستندسازی فصل پنجم و ارائه پیشنهادات آینده

مهمترین خدمات دپارتمان علوم تربیتی:

از این رو دپارتمان علوم تربیتی مجموعه ای از خدمات و سرویس هایی را به شرح ذیل ارائه می نماید:
– مشاوره انجام پروپوزال ارشد
– مشاوره انجام پروپوزال دكتري
– ويراستاري پروپوزال
– آموزش نگارش پايان نامه ارشد
– آموزش انجام رساله دكتري
– پياده سازي پايان نامه
– آموزش روش پيشنهادي رساله
– ويراستاري پايان نامه
– شبيه سازي و تحليل آماري
– تقويت رزومه پژوهشي دكتري
– مشاوره انجام سمينار
– انجام ترجمه تخصصي
– ارسال موضوع و مقاله بيس
– پذيرش و اپلاي تحصيلي
– طراحي پرسشنامه
– ويرايش نگارشي و فني پروپوزال
– ويرايش نگارشي و فني رساله
– ارائه طرح پژوهشي بورسيه
– مشاوره رساله خدمت سربازی
– تهیه پاورپوینت دفاع
– آموزش ویدیویی نتایج رساله

جهت سفارش مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری رشته علوم تربیتی کافیست از طریق تماس با ما یا “منوی ثبت سفارش” موجود در سایت اقدام نموده تا کارشناسان ما در کمتر از ۳۰ دقیقه به شما پاسخ دهند.