مشاوره پایان نامه مهندسی هوا فضا

رشته هوا فضا

 مهندسی هوا فضا: هدف این رشته آماده کردن مهندسی است که بتواند در زمینه طراحی ، ساخت و آزمایش هواپیما فعالیت کند. در واقع کار مهندس هوا فضا قبل از بیرون آمدن هواپیما از کارخانه است و او در مورد چگونگی به پرواز درآوردن یک هواپیما آموزش نمی بیند. به عبارت دیگر مهندسی هوا فضا مجموعه اي از علوم و توانایی هاي علمی و عملی در زمینه تحلیل ، طراحی و ساخت وسایل پرنده نظیر هواپیماها، بالگردها، گلایدرها، موشک ها و ماهواره ها است . این رشته بر چهار پایه آیرودینامیک ، جلوبرندگی ، مکانیک پرواز و سازه هاي هوافضایی استوار است .که در این میان آیرودینامیک به مطالعه و بررسی جریان هوا، محاسبه نیروها و گشتاورهاي ناشی از آن بر روي جسم پرنده می پردازد و مهندس هوافضا با فراگیري این علم به تحلیل جریان هاي پیچیده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نیروهاي آیرودینامیکی امکان بررسی پایداري و طراحی سازه را فراهم می کند. “جلوبرندگی” به مطالعه و بررسی سیستم هاي جلوبرنده اعم از موتورهاي پیستونی، توربینی، راکت ها و نحوه تولید نیروي رانش در آنها می پردازد. “مکانیک پرواز” به مطالعه و بررسی رفتار و حرکات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آیرودینامیکی، هندسی و وزنی می پردازد در واقع علم مکانیک پرواز از “عملکرد” تشکیل می شود و “عملکرد” به بررسی برد، مسافت نشست و برخاست، مداومت پروازي در سرعت هاي مختلف و پایداري و کنترل وسایل پرنده می پردازد و در نهایت “سازه هاي هوافضایی” به مطالعه و بررسی سازه هاي هواپیما و دیگر وسایل پرنده می پردازد و هدف آن طراحی سازه هایی است که علاوه بر استحکام کافی در برابر بارهاي آیرودینامیکی و سایر بارهاي استاتیکی وارد بر وسایل پرنده، حداقل وزن را نیز داشته باشند.

رشته هوا فضا گرایش آیرودینامیک

گرایش آیرودینامیک در کارشناسی ارشد هوافضا، یک گرایش سیالاتی است که به بررسی جریان هوا روی هواپیما و قطعات آن می پردازد. مهندس هوافضا با فراگیری این علم به تحلیل جریان‌های پیچیده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نیروهای آئرودینامیكی امكان بررسی پایداری و طراحی سازه را فراهم می‌كند. نرم افزارهای مختص گرایش آیرودینامیک، گمبیت، فلوینت، فرترن و کدنویسی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) است. این گرایش در میان دانشجویان کارشناسی ارشد هوافضا پرطرفدار بوده و باتوجه به دروس دوره لیسانس یعنی سیالات و آیرودینامیک، تقاضا برای آن بیشتر است. آیرودینامیک در دانشگاه های ایران اساتید زبده و برجسته ای دارد که برای مثال دکتر طیبی رهنی و دکتر سلطانی در دانشگاه شریف از مهمترین چهره های آن هستند.

رشته هوا فضا گرایش جلوبرندگی

گرایش جلوبرندگی (پیشرانش) نیز مانند گرایش آیرودینامیک در کارشناسی ارشد هوافضا، یک گرایش سیالاتی است که عمدتاً به بخش موتور هواپیما و بخش های تولید کننده تراست یا نیروی پیشران می پردازد. علم جلوبرندگی به مطالعه و بررسی سیستم‌های جلوبرنده اعم از موتورهای پیستونی، توربینی، راكت‌ها و نحوه تولید نیروی رانش در آن‌ها می‌پردازد. هسته اصلی عمده موتورها، توربین گاز است و این بخش دنیایی از تکنولوژی و هنر مهندسی را در خود جای داده است. بررسی هر بخش توربین گاز مثل خنک کاری، اتمایزرها، احتراق، توربین، کمپرسور، نازل و ناپایداری احتراق، مجموعه بزرگی از علوم جدید و تحقیقات آزمایشگاهی پیشرفته را می طلبد که نشان دهنده کیفیت گرایش پیشرانش در کارشناسی ارشد هوافضا می باشد. البته گرایش پیشرانش و ایرودینامیک بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و در بعضی از دانشگاه های کشور در مقطع کارشناسی ارشد با عنوان گروه آیروپیشرانش معرفی می شود. دروس دوره کارشناسی ارشد این گرایش ها نیز هم پوشانی زیادی دارد. در این گرایش نرم افزارهای فلوینت، فرترن و RPA بیشترین کاربرد را دارند.

رشته هوافضا گرایش دینامیک پرواز کنترل

گرایش مکانیک پرواز در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از گرایش های هوافضایی و خاص این رشته می باشد که مشابه گرایش های کنترلی مکانیک است. مكانیك پرواز‌ به مطالعه و بررسی رفتار و حركات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آئرودینامیكی، هندسی و وزنی می‌پردازد. درواقع علم مكانیك پرواز از عملكرد تشكیل می‌شود و عملكرد، موضوعاتی مثل برد، مسافت نشست‌وبرخاست، مداومت پروازی در سرعت‌های مختلف و پایداری و كنترل وسایل پرنده را بررسی می کند. شاید تفاوت اصلی رشته هوافضا و مکانیک در دروس مربوط به این گرایش هوافضا باشد. به همین دلیل به دانشجویان مکانیک که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هوافضا را دارند توصیه می شود در گرایش دینامیک پرواز ادامه تحصیل ندهند زیرا عمده موضوعات، جدید و متفاوت با رشته مکانیک است. در این گرایش نرم افزارهای دات کام، مطلب و شبیه سازهای پروازی بیشترین کاربرد را دارد.

رشته هوا فضا گرایش سازه های هوایی

گرایش سازه در کارشناسی ارشد هوافضا، یکی از گرایش های جذاب محسوب می شود که به مطالعه و بررسی سازه‌های هواپیما و دیگر وسایل پرنده می‌پردازد و هدف آن طراحی سازه‌هایی است كه علاوه بر استحكام كافی در برابر بارهای آئرودینامیكی و سایر بارهای استاتیكی وارد بر وسایل پرنده، حداقل وزن ممكن را نیز داشته باشند. در گرایش سازه های هوایی در مقطع کارشناسی ارشد، موضوعات جدیدی از جمله مبحث کامپوزیت مطرح می شود که باتوجه به پیشرفت های اخیر در این زمینه آینده خوبی در انتظار این گرایش است. یکی از مزیت های این گرایش در این است که برخلاف سایر گرایش های رشته مهندسی هوافضا در مقطع کارشناسی ارشد، وسایل آزمایشگاهی از جمله تست شکست و تست کشش در بسیاری از آزمایشگاه های ایران وجود دارد و به اساتید و دانشجویان این گرایش اجازه می دهد موضوعات متنوعی را به صورت آزمایشگاهی بررسی کنند. وجود دستگاه های آزمایشگاهی در هر گرایشی به پیشرفت آن بسیار کمک می کند و دنیای جذابی به نام کار آزمایشگاهی را به روی دانشجویان می گشاید. در گرایش سازه های هوایی، نرم افزارهای انسیس و کتیا پرکاربرد هستند.

رشته هوا فضا گرایش مهندسی فضایی

گرایش فضا یکی از گرایش های جدید در مقطع کارشناسی ارشد رشته هوافضا است که به مباحث سامانه های فضایی از جمله ماهواره برها و سیستم های درونی آن می پردازد. این گرایش که از گرایش مکانیک پرواز جدا شده شباهت زیادی از لحاظ کاربردی به گرایش مکانیک پرواز دارد. باتوجه به جدید بودن گرایش مهندسی فضایی (فضا و ماهواره) در مقطع کارشناسی ارشد هوافضا، می توان بر روی آینده آن امیدوار بود. نرم افزارهای شبیه سازی در این بخش ترکیبی از نرم افزارهای محاسباتی و نرم افزارهای گرایش مکانیک پرواز است.

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری رشته هوافضا

 از مهمترین مزایای موسسه “رایان پژوهان پارسه”، ارتباط مستقیم دانشجو با محقق است. بر خلاف کلیه موسسات فعال در زمینه مشاوره و آموزش پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، این موسسه دانشجوی محترم را به صورت مستقیم به استاد متصل می نماید. کلیه سوالات دانشجویان بدون واسطه موسسه و در هر ساعتی از شبانه روز توسط محقق هوافضا از برترین دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاههای کشور، پاسخ داده می شود.انجام پایان نامه و طرح تحقیق دوره کارشناسی ارشد و دکتری امری زمانبر و بسیار مهم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته هوافضا می باشد. برای بسیاری از دانشجویان و اساتید رشته هوافضا، ارائه موضوعات در این سطح همواره چالش بر انگیز است. رشته هوافضا یکی از رشته های مهم فنی و مهندسی است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شامل گرایش های آیرودینامیک، جلوبرندگی، دینامیک پرواز  کنترل، سازه های هوایی و مهندسی فضایی است. مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری هوافضا در هر یک از این گرایشها نیازمند گذراندن دروس تخصصی گرایش بوده و این گرایشها هم به لحاظ دروس ارائه شده و هم به لحاظ پایان نامه با هم تفاوت اساسی دارند. از این رو دپارتمان پژوهشی هوافضا “رایان پژوهان پارسه” با به کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری هوافضا را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

توجه: جهت سفارش مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری هوافضا کافیست از طریق تماس با ما یا “منوی ثبت سفارش” موجود در سایت اقدام نموده تا کارشناسان ما در کمتر از ۳۰ دقیقه به شما پاسخ دهند.

همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.